Wednesday 25 March 2015

Suasana Belajar di Universiti Teknologi Petronas (UTP), Tronoh, Perak

Alhamdulillah.....

Sudah hampir 3 bulan berada di UTP..... sekarang baru ada sedikit masa untuk UPDATE blog...

suasana di sini sangat sibuk dengan stadi, assignment,kuiz,test dan sebagainya....TETAPI,,walaupun SIBUK, tak rasa SANGAT TEKANAN tersebut..mungkin sebab suasana di sini yang boleh dikatakan agak tenang.....( library di sini sangat WOW dan amat SELESA untuk STADI )....

alhamdulillah, walaupun aku ambil kursus yang boleh dikatakan sangat CHALLENGING, Elektrikal dan Elektronik (EE), namun, aku tetap boleh mengikuti apa yang dipelajari....mula-mula masuk UTP, memang aku langsung tak faham apa yang diajar...al-maklum, dah lama tinggal subjek2 mengira seperti mathematic... 2 minggu pertama, boleh dikatakan AKU lah orang yang paling bodoh di UTP...haha..

sehinggakan aku pernah menangis pada suatu MALAM itu,, sebab terasa sedih dan pada waktu itu, TERLINTAS di hati ingin berhenti belajar di UTP... tapi apabila difikirkan mengenai DUIT yang telah aku bayar sebanyak RM2900 pada mulanya itu,,,menyebabkan agak BERAT untuk aku berhenti belajar....

keesokan pagi,,, tiba-tiba seolah-olah ada semangat baru dalam DIRI untuk berusaha habis habisan.........waktu tu hujung minggu, roomate balik HOMETOWN...aku pun apa lagi, KUNCI PINTU BILIK,,,teruskan stadi habis-habisan....

dipendekkan cerita,,
 HARI INI,,,, aku tak lagi dianggap student paling bodoh...haha..alhamdulillah, programming (subjek favaourite) aku, baru2 ni dapat 100% untuk lab assignment 1 dan lab assignment 2.....subjek2 lain pun alhamdulillah dapat result yg ok jugak laa..haha....rasanya cukupla setakat ni... kena stadi sikit...esok ada MIDTERM test....

untuk kalian yang belum masuk UTP dan ingin masuk UTP,, aku kongsikan sedikit GAMBAR sepanjang aku belajar di UTP......

 
1st gambar pada mula2 masuk UTP (MASJID UTP)


 
kelas "Introduction to Oil and Gas" (theatre HALL UTP di BLOK K - blok lama)


 
kuliah circuit theory di D3 (pocket D)


 
lepak di luar Masjid UTP selepas selesai solat Isyak berjemaah



kuliah hubungan etnik di D6 (pocket D UTP)


 
berjoging di petang hari ( tepi tasik UTP )



 
asrama Village 6 UTP


 
Undercroft


 
bilik asrama Village 6



subjek programming

 
soalan LAB ASSIGNMENT programming


 
Circuit Theory Tutorial



Chanchellor Hall



belajar dalam library


 
programming di library


 
surau undercroft


 
programming lagi


 
makan2 di pocket D


subjek Ordinary Differential Equation




library UTP


 
kelas subjek TITAS




nak tengok gambar lagi? nanti  aku tepek lagi ok...bye.

3 comments:

  1. aku pon dapat EE kat utp ni amik foundation. Agak agak susah tak belajar course ni ? Aku ni dahla english pon tunggang terbalik, takut pulak nnti tak terbawak. Nak tarik balik, aku dah bayar 2900. And nak tnya, ada dapat scholar tak kalau result baik ?

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum, idk how can i read all ths stuff but thumbs up!👍 Mmg tersgt interesting!! Actually sy pljr lepasan dip E&E engineering and tgh survey2 psl unis yg dpt twrkn degree.
    So d quest is,if ure currently taking ur bachelor dgree for ths year, will there be any classes yg boleh skip? Orletsay frm mon-fri tu ad tak yg free mcm dip means kelas sehari tu pukul 8-10 then smbung ptg pulak 4-5 pstu hri lain ad yg off day. Ada? If so, okaylah sbb sng nak study ap smua.

    2nd quest. Utp ni still pkai sistem trisemester lg ke ataupun tak mcm yg last hritu 2013 klau tak silap. Ad lg ke sistem yg mcm tu? And boleh crita skit facilities dy. I know tht ure still new for those answers but at least please tell me honestly ap yg sir tau. Im sorry for being a person yg buat mcm kaunter prtnyaan but i thnk ths could be d purpose knp org buat/tulis blog. Isn't it? Heheh im sorry again sir.

    Many thnks and hope to get answers frm u soon sir. Thnks. Assalammualaikum

    ReplyDelete
  3. Assalam.. Bole x wasap no sye 0169177782..sye nk mohon utp tpi ade masalah sikit.. Tolong guide me

    ReplyDelete