Friday 21 February 2014

Akhirnya Tombol Pintu Berjaya Dibuka

KLIK>>> Teknologi Yang Menguji Tahap Kesabaran Kita apabila ianya bermasalah (TOMBOL PINTU !!!!) <<<<KLIK

 

ok..kat atas tu adalah link artikel yang sebelum ni menceritakan masalah berkaitan tombol pintu yang tidak boleh dibukak walaupun tidak berkunci!!!!!!!!!!!!! ... WHAT THE FART, man !!!!!!!!!!!



sekarang, masalah itu dah setel.....caranya senang gila nak mampus....

artikel sebelum ni menceritakan aku menggunakan botol air coke besar kan...ok kaedah tu boleh pakai kalau TAK ADA satu benda ni....iaitu KAD BANK...guna KAD BANK...kalau takde kad bank, baru lah boleh pakai BOTOL COKE.....

ok..sebenarnya aku dah try guna kad yang lebih kurang sama iaitu kad SIM....

ni dia gambar,,

ini adalah teori aku mula2 tadi...iaitu membengkokkan kad itu dengan tujuan untuk memudahkan kita menyelit kad itu ke dalam lantas menekan butang pintu itu...tetapi tidak berjaya dan mental aku tewas dengan kaedah ini....

akhirnya aku cuba menGOOGLE di dalam internet....dan mendapati ramai yang mengatakan "slide KAD BANK"......

dalam kepala benak aku, tadi dah guna kad, TAK JADI PUN....

aku baca balek ayat orang-orang di internet itu, "SLIDE KAD BAND".....SLIDE bohhh!! faham dok SLIDE???

so, aku ambil kad yang baru...iaitu kad BANK CIMB aku.....mula2 aku try dulu kat pintu aku...aku slide slow-slow,, jangan kasar2..(sebenarnya aku buat slow2 pasal tak nak rosakkan kad tu,, tapi tak sangka sebenarnya ia adalah method yang betol)..so aku rilex je...tapi pressure sikit lah dkt kad tu tyme slide....ketak!!! menjadi!!

aku try pula pada pintu dapur...slide dari bawah,,,ehh apasal tak jadi??...aku pun try slide dari atas plak....tak jadi jugak....so aku ubah posisi kad tu, tak jadi...ubah lagi...try slide..kasi pressure sikit....KETAK!!!! menjadi!!!!!!!! haha...

ini dia kad aku lepas menjadi mangsa kepada tombol pintu...

 korang mesti tengok nombor kad tu kan? nak curi duit lettew....tak dak guna..kad ni dah deactivate sebenarnya...tapi aku masih sayang kad ini..sebab tu tadi kasi slow2 je...haha....apa2 pun aku bertambah sayang pada kad ini apabila ia telah menyelesaikan masalah aku....aku akan letak dalam frame dan menggantungkannya pada dinding...

ini pula gambar perbandingan pintu aku yang dah rosak dan pintu bilik aku yang masih lagi OK..
nampak tak perbezaanya..????

oklah rasanya penulisan aku berakhir setakat ini sahaja....

kesimpulannya di sini,
benda ni sebenarnya memerlukan TAHAP KESABARAN yang agak tinggi disertai dengan pengalaman dan sedikit SKILL dan TEKNIK dalam mencapai kejayaan dalam membuka pintu...

 semoga artikel ini dapat membantu anda yang sedang rungsing, sakit hati, resah dalam menghadapi masalah pintu terkunci...ok

Assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment